Вести

ПЕРИШИЋ: ПРИБЛИЖАВАМО СЕ ВЕЛИКИМ ЕВРОПСКИМ ГРАДОВИМА

На почетку мандата градоначелника Ниша, проф. др Зоран Перишић био је свестан да је пут правих реформи и промена дуг и тежак, али је истовремено, како каже, поптуно био спреман, као и Српска напредна странка која је преузела одговорност за вођење државе и града, да крене путем тешких реформи.

... Уложили смо напор да се Нишу врати сјај индустријског центра, и град данас представља повољно пословно окружење за инвеститоре. Резултат тог рада је изградња фабрике „Џонсон електрика“, као и почетак рада фабрике за производњу каблова „Микелсен електроникс“. Окончали смо радове на изградњи болнице за кардиохирургију, као и објеката вртића у деловима Ниша који их до сада нису имали. Централно градско језго на нишавском Кеју добиће другачији изглед, окончањем радова на реконструкцији Официрског дома, некада Дома младости, који су у завршној фази. Такође, са нишког Аеродрома, од јуна месеца, летeће се до градова у Шведској и Швајцарској. Из свих ових разлога, верујем да се Ниш знатно променио, и изгледом и функционалношћу приближио се великим европским градовима.

* Колики су били дугови града, а каква је ситуација данас?

... Када сам 2012. године изабран за градоначелника, затекао сам велика дуговања, на основу кредитних задужења, која су била око 21 милион евра, као и преузете раније настале обавезе од преко три милијарде динара. Дугови који су затечени, по преузимању власти, као што су, између осталог, и неплаћени рачуни за струју, дуговања према јавним комуналним предузећима и јавном превозу, додатно су оптеретили већ знатно умањен градски буџет. За ове три године враћено је близу 12 милиона евра кредита, а смањене су обавезе према добављачима за око 16 милиона евра. Од почетка мандата штеди се на свим пољима. Укинуте су дневнице за путовања, смањена су средства за одређене манифестације. Свакако, највећа уштеда постигнута је успостављањем и провођењем транспарентног система јавних набавки. У претходним годинама није уложено у град онолико колико би грађани желели, јер је било неопходно првенствено створити услове за даљи рад и развој града, што не би било могуће да нисмо предузели све ове мере.

* На које резултате сте најпоноснији, које сте постигли као градоначелник?

... Град Ниш је у овом мандату донео планове генералне регулације за свих пет градских општина, а у току је израда друге и треће фазе поменутих планова. Донети су планови детаљне регулације, као предуслов за реализовање инфраструктуралних пројеката. У циљу бржег развоја града и привлачења инвестиција донета су стратешка документа: Акциони план одрживог развоја 2015-2020, Акциони план одрживог енергетског развоја, Стратегија за бригу о младима 2015-2020, Одлука о младима... Донети су и стратешки документи из области социјалне заштите, као што је Стратегија о социјалној заштити 2015-2020. године, важан документ који Град до сад није имао. Када сам постао градоначелник, затекао сам дуг према „Монтенего ерлајнсу“ од готово 712.000 евра. Уз помоћ Министарства саобраћаја, уговорили смо летове са нискобуџетном компанијом „Виз ер“, тако да ће од краја јуна почети летови према Базелу и Малмеу, пет пута недељно. Овог пута, за разлику од претходног периода, Град неће давати субвенције за летове. Наравно, и даље радимо на осавремењивању нишког Аеродрома. Од 2012. бележимо пораст броја грађана који су се обратили институцијама Града, што је доказ враћања поверења у локлане институције. Са задовољством могу да кажем да су бројни захтеви грађана позитивно решени. Такође, повећане су активности Градског већа, као другостепеног органа, у поступању по жалбама и приговорима грађана, с обзиром на то да је повећан обим пружања социјалне заштите и комуналних услуга.

* Који су најважнији инфраструктурни пројекти на којима се ради?

Вишедеценијски проблем загађења ваздуха отпуштањем депонијских гасова диреткно у атмосферу биће решен реализацијом пројекта спаљивања депонијских гасова, који је први пројекат овакве врсте на Балкану. Усвајањем плана детаљне регулације локације Бубањ, стекли су се услови да италијанска фирма „Амест“ крене у реализацију уговора који је потписан са Градом Нишом, и инсталира когенеративну јединицу за спаљивање депонијских гасова и производњу електричне енергије. „Амест“ је припремио пројекте који су потребни за добијање дозвола код Министрарства грађевине, и очекујемо да ће веома брзо доћи до реализације, и најдуже за годину дана биће решен велики проблем грађана Ниша и Дољевца. Пројекат логистичка развојна зона Ниш треба да обезбеди потпуно нову инфраструктуру на локацији Аеродром Ниш, за потребе авио саобраћаја и за развој логистике. Физибилити студија урађена је из МИСП програма, чија је вредност 250.000 евра, а затим је и усвојена. Сада, по усвајању и Плана детаљне регулације Аеродрома, можемо аплицирати и за израду техничко-пројектне документације, вероватно код ППФ7 програма. Од посебне важности је завршетак пројекта измештања пруге, који ће бити реализован уз помоћ Владе Републике Србије, а који је годинама безуспешно решаван.

* Какве радове сте планирали током ове летње сезоне?

... Током лета радиће се велики број инфраструктурних пројеката, од којих навећу важност имају радови на колекторској мрежи и решавање проблем поплава у три градске општине. Планирано је да овог лета Ниш добије и рекреативни базен. У завршној фази су два ЈПП – пројекат који ће решити проблем третмана комуналног отпада на територији осам општина овог дела Србије, а посебно важна је завршна фаза ЈПП третмана отпадних вода и изградња фабрике воде. Сви ови пројекти годинама су чекали на решавање и стварали су велике проблеме грађанима Ниша.

* Које су инвестиције стигле у Ниш и колико је отворено нових радних места?

Град Ниш је спремно прихватио Измене Закона о планирању и изградњи, па је надлежно Министарство прогласило Ниш за једну три локалне самоуправе где се најбрже проводи поступак за издавање дозвола. То ствара предуслове за привлачење нових инвеститора и позиционирање града у ред повољних пословних амбијената у окружењу. Поред тога, Ниш има бројне стратешке предности. Пре свега, позицију на раскрсници балканских и европских саобраћајних путних и железничких саобраћајница, што га чини лако доступним из свих праваца. Овоме доприноси и међународни Аеродром „Константин Велики“, други по величини у Србији путни и карго аеродром у земљи. Ниш је један од пет градова у Србији који су изабрани за прве „Шампионе локалног развоја“, на конкурсу који је спровео НАЛЕД.

* Колико сте били успешни са инвестицијама?

... Успешност досадашње сарадње са инвеститорима најбоље се огледа у 4.500 новоотворених радних места, као и у максимално скраћеном времену потребном за реализацију гринфилд и браунфилд инвестиција. Оне се реализују у константној комуникацији инвеститора и града, што подразумева сарадњу са свим надлежним управама и службама, јавним предузећима и Националном службом за запошљавање. Најбољи примери су изградња „Џонсон електрика“ и „Микелсен електроникса“, где је Град наставио да брине о потребама инвеститора и након реализације инвестиција, кроз унапређење јавног транспорта, накнадних потреба инвеститора и побољшања инфраструктуре.

Извор: СНС Информатор